- Locatie
Raadzaal / Takzaal
- Voorzitter
- Dhr. F. Mussche / Dhr. M. van Willigen
- Agenda documenten
Uitzending
Agendapunten
-
0RAADZAAL
-
0.1.aOpening en mededelingen (19.30 - 19.35 uur)
-
0.1.bVaststelling van de agenda
-
0.1.cInspreken niet-geagendeerde onderwerpen
-
0.2Informatieronde
-
0.3.a
De informatienota “Grondbeleid Nieuwe Stijl” en de informatienota “Tijdelijk Anders Gebruiken” stonden op 15 juni 2015 op de lijst van ingekomen stukken. Op verzoek van de fractie van GroenLinks (Michiel van Harte) heeft de raad besloten deze nota’s te agenderen voor bespreking in een informatieronde op het Raadsplein. In de informatienota “Grondbeleid Nieuwe Stijl” wordt aangegeven dat er momenteel veel gebeurt in het ruimtelijk-fysiek domein. De rol van de overheid verschuift van het programmeren naar het meer ruimte geven aan en faciliteren van particuliere initiatieven. Met het oude grondbeleid kan deze transformatie in het fysieke domein onvoldoende worden vorm gegeven. Daarom is er samen met anderen nagedacht over grondbeleid nieuwe stijl. Dit heeft geleid tot 11 strategische beleidsuitspraken. De beleidsuitspraken vormen de basis voor de verplichte paragraaf grondbeleid bij de begroting. De informatienota “Tijdelijk Anders Gebruiken” gaat over de wijze waarop de gemeente wil omgaan met initiatieven voor het gebruik van braakliggende bouwgrond. GroenLinks stelt dat beide informatienota's nauw zijn gerelateerd. Aanleiding voor agenderen is de wens om de raad in eerste instantie verder te informeren over de achtergronden. Met de verkregen informatie kan de raad vervolgens bepalen op welke wijze zij sturing wil geven in het vervolg, zowel wat Vastgoed betreft alsmede op het gebied van Ruimtelijke Ordening.
Voor technische en feitelijke vragen: Arjan Ekelenkamp (2322) a.ekelenkamp@zwolle.nl en Aldert Koop (3217) ahw.koop@zwolle.nlBijlagen
00:02:29 - 00:02:36 - Jos van Leussen00:02:36 - 00:06:55 - Jos van Leussen00:07:00 - 00:07:02 - Jos van Leussen00:07:03 - 00:08:52 - Jan Van Dijk00:08:52 - 00:09:48 - Jan Van Dijk00:10:05 - 00:10:17 - Rene de Heer00:10:18 - 00:10:26 - Aldert Koop00:10:27 - 00:10:30 - Marijke Sterkenburg00:10:30 - 00:10:33 - Marijke Sterkenburg00:11:20 - 00:11:29 - Michiel van Harten00:11:29 - 00:16:25 - Michiel van Harten00:16:34 - 00:16:36 - Thom van Campen00:16:36 - 00:18:51 - Thom van Campen00:18:54 - 00:19:00 - Harold van Vilsteren00:19:00 - 00:20:32 - Harold van Vilsteren00:20:37 - 00:20:39 - Orhan Cetin00:20:39 - 00:21:45 - Orhan Cetin00:21:51 - 00:21:55 - Herman Sieben00:21:55 - 00:26:24 - Herman Sieben00:26:29 - 00:26:34 - Jolien Elshof - Rook00:26:34 - 00:28:57 - Jolien Elshof - Rook00:29:01 - 00:29:06 - Cemal Yildirim00:29:06 - 00:31:21 - Cemal Yildirim00:31:31 - 00:31:46 - Oswald van Dam00:31:46 - 00:34:06 - Oswald van Dam00:34:11 - 00:34:12 - Koen van Baal00:34:36 - 00:34:42 - Jos van Leussen00:34:42 - 00:38:16 - Jos van Leussen00:38:19 - 00:38:22 - Jos van Leussen00:38:22 - 00:38:24 - Jos van Leussen00:38:24 - 00:38:26 - Jolien Elshof - Rook00:38:26 - 00:38:51 - Jolien Elshof - Rook00:38:52 - 00:39:25 - Jos van Leussen00:39:29 - 00:39:56 - Jos van Leussen00:39:56 - 00:39:57 - Jos van Leussen00:40:01 - 00:40:50 - Jan Van Dijk00:40:59 - 00:44:26 - Jan Van Dijk00:44:48 - 00:54:08 - Rene de Heer00:54:23 - 00:56:29 - Marijke Sterkenburg00:56:33 - 01:08:36 - Filip van As01:08:36 - 01:08:38 - Filip van As01:08:46 - 01:10:03 - Michiel van Harten01:10:13 - 01:10:30 - Orhan Cetin01:10:42 - 01:11:47 - Herman Sieben01:11:54 - 01:11:57 - Herman Sieben01:12:00 - 01:12:53 - Thom van Campen01:12:57 - 01:13:15 - Oswald van Dam01:13:24 - 01:16:55 - Jos van Leussen01:17:00 - 01:19:20 - Marijke Sterkenburg01:19:21 - 01:19:30 - Oswald van Dam01:19:30 - 01:19:32 - Oswald van Dam01:19:33 - 01:20:26 - Marijke Sterkenburg01:20:27 - 01:21:05 - Jos van Leussen01:21:12 - 01:28:19 - Filip van As01:28:33 - 01:29:14 - Jan Van Dijk01:30:05 - 01:30:58 - Michiel van Harten01:31:12 - 01:31:18 - Herman Sieben01:31:32 - 01:31:45 - Thom van Campen -
0.3.b
Bijlagen
-
0.4Pauze (21.00 – 21.15 uur)
-
0.5DEBATRONDE
-
0.6
Op 29 juni 2015 heeft de raad op verzoek van de VVD-fractie besloten deze informatienota te agenderen voor een debatronde op het Raadsplein. Met de informatienota geeft het college antwoord op mondelinge vragen die door twee fracties zijn gesteld tijdens de besluitvormingsronde op het Raadsplein van 11 mei 2015. Het betreft een vraag van de CU over de inzameling bij de poort van het
Milieubrengstation en een vraag van de VVD over het tarief voor puin, bouw en sloopafval.
Aanleiding voor de vraag van de VVD was een artikel in de Stentor waarin staat dat het werkelijk te betalen tarief voor puin, bouw- en sloopafval afwijkt van het in het raadsvoorstel genoemde tarief van 9 cent per kilo. In de beantwoording staat dat er onderscheid wordt gemaakt tussen enerzijds puin en anderzijds bouw- en sloopafval. Voor beide afvalstromen wordt een verschillend tarief per kilo berekend. Gemiddeld komt dat neer op ongeveer 0,09 cent per kilo. Het college geeft toe in de beslisnota niet helemaal duidelijk te zijn geweest en betreurt het misverstand dat is ontstaan doordat de twee afvalstromen niet afzonderlijk waren verwoord. Naar aanleiding van deze informatienota wil de VVD een debat voeren over de vraag of in het eerder gevoerde debat over dit onderwerp alle standpunten op basis van de juiste informatie zijn gewisseld en besluitvorming op de juiste manier tot stand is gekomen.
Voor technische en feitelijke vragen: A. Borghuis (2195) A.Borghuis@zwolle.nlBijlagen
01:53:03 - 01:58:29 - Hans Wijnen01:58:51 - 02:02:08 - Silvia Bruggenkamp02:02:26 - 02:03:04 - Hans Wijnen02:03:08 - 02:03:22 - Silvia Bruggenkamp02:06:07 - 02:08:33 - Jelte Bos02:08:49 - 02:08:53 - Herman Sieben02:10:58 - 02:11:05 - Mark Oldengarm02:11:45 - 02:11:51 - Michiel van Harten02:11:51 - 02:11:53 - Michiel van Harten02:12:08 - 02:12:09 - Martijn van der Veen02:16:15 - 02:16:44 - Herman Sieben02:16:48 - 02:17:10 - Filip van As02:17:12 - 02:17:13 - Herman Sieben02:17:41 - 02:20:47 - Filip van As -
0.7Sluiting (22.30 uur)
-
1.aOpening en mededelingen (19.30 – 19.35 uur)
-
1.bVaststelling van de agenda
-
2Informatieronde
-
3
Op 13 april 2015 heeft de raad ingestemd met een algemeen agenderingsverzoek van de VVD, ChristenUnie en D66. Deze fracties willen Informatie verkrijgen over de implementatie van efficiëntiedoelstellingen in de sociale wijkteams. Ze vragen zich af hoe de resultaten worden gebruikt bij de selectie van zorgaanbieders in het sociale wijkteam. Verder willen ze weten hoe we het dossiereigenaarschap van de cliënt garanderen. Op 1 januari 2015 is de gemeente verantwoordelijk geworden voor een aantal taken in het sociaal domein. Net als in vele andere gemeenten heeft Zwolle gekozen voor de oprichting van sociale wijkteams. Deze sociale wijkteams spelen een centrale rol in de uitvoering van zorgtaken. Zwolle heeft vijf sociale wijkteams, één in ieder stadsdeel. Ieder wijkteam bestaat uit zo’n 10 tot 20 professionals. Ze werken in de wijk, dichtbij de inwoners, en ze zijn gemakkelijk te bereiken. Het sociaal wijkteam geeft informatie, advies en hulp. Samen met de cliënt bekijken ze welke hulp of ondersteuning het beste past.
Voor technische en feitelijke informatie: Henk Procé (2670) H.Proce@zwolle
en Thom van Campen (06-516643740) thomvcampen@gmail.comBijlagen
Toezeggingen
Onderwerp Ziekteverzuim Sociale Wijkteams -
4Sluiting (21.00 uur)